Loading...

Saturday, October 16, 2021

American newspaper: Oprah’s interview with Prince Harry and his wife is not free

The American “Wall Street Journal” revealed that “CBS” had paid a large sum of money in exchange for the rights of the expected interview with Britain’s Prince Harry and his American wife, Megan Markle.

The US channel paid a sum of $ 7- 9 million to private media production company, Oprah Winfrey, to win the rights to broadcast the interview.

A spokeswoman for Harry and Megan revealed that the couple were not compensated for the interview.

According to the agreement concluded with Winfrey, the “CBS” network owns the rights of the interview in the global markets, as the interview will be broadcast, on Monday, on the “ITV” channel in Britain, for an unspecified sum of money.

The highly anticipated interview is scheduled to be published later, on Sunday evening, at prime time, after the well-known program “60 Minutes”.

Choosing this date is not in vain. Sunday nights are the times that most Americans watch TV, especially CBS, according to Sky News Arabia.

Thrilling to the fans, CBS broadcast small clips of the interview, which will last for two hours.

It is these details that Winfrey contacted Meghan Markle before her wedding in 2020, to conduct an interview, a request that was rejected.

Megan also accused Buckingham Palace of “inculcating slanders” about her and her husband, and said that they would not refrain from publishing their version of events.

The royal palace said it was “extremely concerned” by reports in “The Times” that said Megan had bullied aides who worked with her two years ago.

But the couple denied the matter, which increases the importance of the interview, which will reveal the secrets of the relationship in the royal family in Britain.

The TV interview is the first since Harry and Meghan left royal duties and bought a home in the United States last year.

Translate ยป
%d bloggers like this: